keskiviikko 26. elokuuta 2015

Ihmettelyjä part.1

So weird...

Niinku jotkut varmaan tietää, oon kova tyttö ihmettelemään erilaisia asoita ja tekemään olennaisia havaintoja. No nyt on jo pari viikkoa jenkeissä takana ja ajattelin sen kunniaks tehdä tämmösen listan asioista jotka on mua tänä aikana ihmetyttäny tai huvittanu.


1. Täällä ei käytetä tiskiharjoja vaan pesusieniä tiskaamisessa.
2. Ulko-ovi aukeaa sisäänpäin
3. Tuntemattomat ihmiset kutsuu sua nimillä dear ja honey.
4. ...ja kysyy aina tervehtiessä "how are you?" (kestää hetken tajuta ettei ketään oikeesti kiinnosta mitä sulle kuuluu, se on vaan sitä smalltalkkii johon kuuluu vastata "good, how are you"..tylsää..)
5. Kaupassa on erikseen pakkaajat jotka pistää sun tavarat paperipusseihin. (Oispa joku kertonu mulle.... Olin maksamassa enkä tajunnu että setä pakkaa niitä mun puolesta eikä vaan pölli niitä joten hyökkäsin sen kimppuun ja huusin sille että hei hei noi on mun!!)
6. Täällä saa autolla kääntyä oikeelle vaikka valo palais punasena.
7. ...ja täällä ajetaan muutenki ihan hitsin lujaa ihan joka paikassa.
8. Taloissa ei oo perustuksia (siis semmosia näkyviä mitälie)
9. Tosi useessa talossa käy housekeeper, gardener ja yleisremonttimies (musta tää on tosi outoa, varsinki ekat kerrat kun yhtäkkiä täällä vaan kulki tuntemattomia ihmisiä (melkein olin jo pesismaila kädessä)
10. Lapset puhuu englantia! (Siis joo tottakai ne puhuu englantia mutta musta se on vaan niin hellusta ja hassua kun ei oo ollu tekemisissä koskaan ennen muiden kun suomalaisten lasten kanssa)







Ei kommentteja:

Lähetä kommentti